How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque.

+6
BlackPat
DrDoud
Stevens
Laurent34
Truf
ChelmiOuestCoast
10 participants

Aller en bas

How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque. Empty How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque.

Message par ChelmiOuestCoast Mar 28 Nov 2017 - 10:12

J'ai pas tout compris mais en gros en virant le catalyseur, en montant des échappements et un meilleur filtre à air, en reprogrammant la gestion électronique (ou boitier additionnel) plus un ou deux trucs ben y'a moyen d'avoir plus de couple et de puissance.

Un peu logique après ces opérations, mais voila quelques graphes. Réservé à un usage sur piste Wink

How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque.

ChelmiOuestCoast
ChelmiOuestCoast
Admin

Messages : 3836
Date d'inscription : 02/09/2016
Age : 55

http://stockteam.free.fr

Revenir en haut Aller en bas

How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque. Empty Re: How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque.

Message par Truf Mar 28 Nov 2017 - 10:24

Heu... je vais d'abord essayé de brancher mon GPS... et on verra plus tard pour le reste... Embarassed

Mais merci du tuyau ! Very Happy
Truf
Truf

Messages : 825
Date d'inscription : 20/11/2017
Age : 39

Revenir en haut Aller en bas

How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque. Empty Re: How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque.

Message par Laurent34 Mar 28 Nov 2017 - 12:21

ChelmiOuestCoast a écrit:J'ai pas tout compris mais en gros en virant le catalyseur, en montant des échappements et un meilleur filtre à air, en reprogrammant la gestion électronique (ou boitier additionnel) plus un ou deux trucs ben y'a moyen d'avoir plus de couple et de puissance.

j'ai déjà tout ça.... + le bridage A2, c'est con, mais il parait que ça me permet de récupérer les quelques chevaux perdus
Laurent34
Laurent34

Messages : 727
Date d'inscription : 10/08/2017
Age : 55

Revenir en haut Aller en bas

How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque. Empty Re: How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque.

Message par Stevens Mar 28 Nov 2017 - 13:10

la partie admission est différente

How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque. Captur11
Stevens
Stevens

Messages : 903
Date d'inscription : 03/12/2016
Age : 50

Revenir en haut Aller en bas

How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque. Empty Re: How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque.

Message par Laurent34 Mar 28 Nov 2017 - 13:56

pour dépasser les 70cv, ils changent aussi l'arbre à came apparemment

Laurent34
Laurent34

Messages : 727
Date d'inscription : 10/08/2017
Age : 55

Revenir en haut Aller en bas

How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque. Empty Re: How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque.

Message par DrDoud Mar 28 Nov 2017 - 15:20

Sinon, pour gagner 25 chevaux instantanément, il vous suffit de vous rendre en concession, de rendre la ST et de prendre une T120 ! Résultats garantis !! Laughing
DrDoud
DrDoud

Messages : 333
Date d'inscription : 05/10/2016
Age : 34

Revenir en haut Aller en bas

How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque. Empty Re: How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque.

Message par BlackPat Mar 28 Nov 2017 - 16:09

DrDoud a écrit:Sinon, pour gagner 25 chevaux instantanément, il vous suffit de vous rendre en concession, de rendre la ST et de prendre une T120 ! Résultats garantis !! Laughing

Voilà Smile

BlackPat

Messages : 321
Date d'inscription : 19/05/2017

Revenir en haut Aller en bas

How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque. Empty Re: How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque.

Message par Laurent34 Mar 28 Nov 2017 - 16:30

BlackPat a écrit:
DrDoud a écrit:Sinon, pour gagner 25 chevaux instantanément, il vous suffit de vous rendre en concession, de rendre la ST et de prendre une T120 ! Résultats garantis !! Laughing

Voilà  Smile

c'est effectivement la solution pour les permis A
Laurent34
Laurent34

Messages : 727
Date d'inscription : 10/08/2017
Age : 55

Revenir en haut Aller en bas

How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque. Empty Re: How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque.

Message par phiLou Mar 28 Nov 2017 - 18:40

Ils me suffisent mes 55 petits poneys Wink
phiLou
phiLou

Messages : 1289
Date d'inscription : 30/11/2016
Age : 52

Revenir en haut Aller en bas

How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque. Empty Re: How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque.

Message par Gilles60 Mar 28 Nov 2017 - 18:40

Je confirme, 80 bourricots enragés Laughing sans modif et surtout avec 10,5 m/kg à 3100 tr/mn
Gilles60
Gilles60

Messages : 938
Date d'inscription : 10/10/2017
Age : 59

Revenir en haut Aller en bas

How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque. Empty Re: How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque.

Message par Tonio44 Ven 8 Déc 2017 - 13:01

25ch de plus et 25kg aussi pour 3000€ de plus. Pour quelqu'un qui cherche juste à rendre sa street un peu plus polyvalente, ça se discute carrément. D'ailleurs je ne dis pas que je ne le ferais pas car j'aime la ST pour ce qu'elle est : pas trop vintage (par exemple je n'aime pas les roues à rayon) et très adaptée à la ville (90% de mon usage).
D'après ce que je comprends de la video, c'est surtout le nouvel arbre à cames qui "libère" le moteur et il parle de 250£ (pour les pièces de pré-série donc plus chères) et une installation pas trop technique. Il ajoute que les éléments du moteur et de l'embrayage sont similaires aux plus grosses cylindrées et devraient encaisser sans problème.
A creuser avec mon mécano, mais si à 500€ je peux rendre ma ST plus sympa en balade (couple maintenu dans les tours et plus de puissance) ça vaut carrement le coup ! Je dirais même que c'est ce qui me ferait mettre les 500€ de plus dans un freinage avant de meilleur qualité.
Honnêtement quand on voit combien on peut vite claquer dans des accessoires (silencieux, selle design, leviers, etc.), mettre 1000€ pour un meilleur moteur et meilleur freinage, c'est pas débile, non ?
Quand au "uniquement sur circuit", si on ne fait pas la totale, pas de soucis. Qui ira démonter le moteur pour vérifier que toutes les pièces correspondent à l'origine ?! De plus c'est réversible.

Tonio44

Messages : 27
Date d'inscription : 02/08/2017

Revenir en haut Aller en bas

How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque. Empty Re: How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque.

Message par Stevens Sam 12 Mai 2018 - 17:08

Message du 22 mars publié sur leur compte Facebook

Tec Bike Parts. Development on our cams for water-cooled Triumph Twins is cancelled.
Development on water-cooled Triumph cams cancelled

We have decided to stop all development and production on our water-cooled Triumph cams
Firstly, we would like to say thanks to everyone for being so patien regarding news on the cams we were hoping to produce. A lot of you have been excitedly waiting for any further news about them so that makes it all the harder for us to have to say that we have decided to finish all development on them. We are sorry that it has ended up with this situation but we will explain briefly why we have done so and hopefully you will understand how we have reached this difficult decision.

In 2017 we had figured out the restricting factor on the new Triumph models and were working behind the scenes to bring a product to market that would bypass this and unleash the true potential of these bikes. We put a video up on our YouTube channel explaining this and our plans for a new camshaft. We were recommended to use a well-known UK cam manufacturer and initially placed an order for 100 cams.

We had been promised that the work would only take 6 weeks so went ahead and began planning for thorough testing of the part and quality control regime for the part. We gave our customers a release date that was generous in comparison to what we had been quoted for the production time. Unfortunately these dates were missed on production repeatedly and we had to keep pushing things back. When we got the final sample of the cam that was to be released there were a number of manufacturing errors on the cam that meant it was impossible to fit.

This meant they had to be returned and we were set back another few weeks. We eventually got the adjusted cams back but once we tried to fit them we found there were still a number of errors with the cams. This meant that they did not pass our quality control and may have caused damage to engines.

With a part that needs to be so precisely engineered we were no longer happy to proceed with this manufacturer as we had lost confidence in them producing an accurate enough part. We would never want to sell something to our customers that we knew could jeopardise their bikes and potentially cause thousands of pounds in damage.

We have been unable to get realistic quotes from other UK cam manufacturers. We are reluctant to use a overseas manufacturer considering the issues we have had so far. We have racked our brains but cannot see a way to make it work. Coupled with the fact that we have not got a clear idea of how the cams will effect your warranties meant that we have decided that we are going to stop development of this part.

We were happy to release the information out into the public domain. We have put almost a years work into this project and have not ended it lightly and hope this information is of use to you.

Again, we are sorry that this is the outcome, we hate to disappoint our customers but hope you can see why we could not proceed with this project.
Facebook
YouTube
Website
Email
Instagram
Copyright ©️ 2017 Mirrors and Lights Ltd trading as TEC, All rights reserved.

Our mailing address is:
TEC Bike Parts
Three Acres
The Avenue
Medburn
Newcastle-upon-Tyne
NE20 0JD

Want to change how you receive these emails?
You can update your preferences or unsubscribe from this lis.
Stevens
Stevens

Messages : 903
Date d'inscription : 03/12/2016
Age : 50

Revenir en haut Aller en bas

How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque. Empty Re: How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque.

Message par Phill- Sam 12 Mai 2018 - 21:44

TEC a bien arreter le développement mais pour les amateurs de perf. il reste Raisch ....https://www.classicbike-raisch.de/en/triumph-lc-16/news-triumph-lc/1649/powerkit-street-twin-street-cup-stage-4?c=97
Phill-
Phill-

Messages : 98
Date d'inscription : 14/04/2017

Revenir en haut Aller en bas

How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque. Empty Re: How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque.

Message par Stevens Sam 12 Mai 2018 - 22:55

84 € le canasson sans les 6 heures de MO
Stevens
Stevens

Messages : 903
Date d'inscription : 03/12/2016
Age : 50

Revenir en haut Aller en bas

How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque. Empty Re: How to de- restrict 900cc Triumph Street Twin/Cup/Scrambler/T100 for LOTS more power and torque.

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum